FUNDACJA KURS W PRZYSZŁOŚĆ

HOLISTYCZNA ŚCIEŻKA ZDROWIA

WSPARCIE ZDROWIA FIZYCZNEGO I PSYCHICZNEGO

SLOW JOGGING

Japoński trucht witalny dla każdego
Czytaj więcej

SHINRIN-YOKU

Relaksacyjne kąpiele leśne w lubelskich lasach
Czytaj więcej

MINDFULNESS

Trening uważności i redukcji stresu
Czytaj więcej

DIET COACHING

Zajęcia z zakresu zdrowego sposobu odżywiania
Czytaj więcej

EKOTERAPIA

Warsztaty psychologiczne w Ogrodzie Botanicznym
Czytaj więcej

DLA KOGO?

Zapraszamy do udziału w holistycznym programie pracujących mieszkańców Lublina w wieku 35-65 lat.

Zapisz się!

CO NOWEGO U NAS?

Wesołego Alleluja!

W imieniu całego zespołu Fundacji „Kurs w Przyszłość” składamy najserdeczniejsze życzenia z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych. Niech ten wyjątkowy czas będzie pełen nadziei, radości i

Czytaj więcej

Wiosna! Ach to Ty!

Witajcie, miłośnicy wiosny i biegania! Już teraz możemy poczuć, jak serca biją nam szybciej w oczekiwaniu na ten magiczny czas, kiedy natura budzi się do

Czytaj więcej

Slow jogging

SLOW JOGGING to metoda biegania, a właściwie truchtania w bardzo wolnym tempie NIKO NIKO czyli z uśmiechem. Slow Jogging to zajęcia z zakresu umiarkowanej aktywności fizycznej, dostępne dla osób ze zróżnicowaną kondycją fizyczną, nadwagą, po kontuzjach, a nawet dla seniorów. Slow jogging to metoda biegania opracowana w Japonii przez prof. Hiroakiego Tanakę. Jak sugeruje nazwa, to bieganie, a właściwie truchtanie w bardzo wolnym tempie. Slow jogging może uprawiać każdy przeciętnie sprawny człowiek, niezależnie od wieku i kondycji. Jest efektywną techniką dla utrzymania organizmu w zdrowiu, ale i doskonałym uzupełnieniem dla innych aktywności. Slow jogging posiada wszystkie zalety biegania, ale pozbawiony jest jego wad. Biegając w stylu „slow” zapobiegamy wielu chorobom cywilizacyjnym, takim jak: otyłość, cukrzyca, choroby krążenia. Jednocześnie nie narażamy się na kontuzje, zakwasy, bóle mięśni i co najważniejsze – nie odczuwamy zmęczenia.
Zajęcia realizowane w 3 gr x 24 spotkania x 1 h, zajęcia realizowane w środowisku naturalnym, średnio 1 x w tygodniu.

SHINRIN-YOKU

SHRINRIN-YOKU (KĄPIELE LEŚNE) zajęcia w formie spacerów rozwojowych, relaksacyjnych, nakierowanych na praktyczne doświadczenie kontaktu z naturą, skoncentrowane m.in: na doświadczaniu i przeżywaniu emocji w kontakcie ja-natura, nawiązaniu lub pogłębieniu relacji z przyrodą i z samym sobą. W programie znajdą się takie elementy jak uważność tu i teraz, uziemienie, ćwiczenia relaksacyjno-oddechowe, techniki zanurzania się w las wszystkimi pięcioma zmysłami. Dodatkowym elementem tych zajęć będzie element integracji i organizacja czasu pozwalająca na wymianę doświadczeń wśród uczestników.

Zajęcia realizowane w 3 gr x 5 spotkań x 3 h, zajęcia realizowane w środowisku naturalnym, średnio 1 x w miesiącu.

MINDFULNESS

TECHNIKI RELAKSACYJNE MINDFULNESS to skuteczna i sprawdzona metoda redukcji stresu, zwiększenia uważności, akceptacji rzeczywistości, koncentracji uwagi i skuteczniejszego radzenia sobie z codziennymi problemami. Stosowana zarówno w psychologii jak i medycynie. Przykładowe tematy: MBSR, medytacje uważności, terapeutyczny oddech Buteyki, technika uwalniania emocji Howkinsa, trening autogenny Schulza, Trening progresywny Jacobson a, warsztat „zdrowy i spokojny sen”. Realizację zajęć zaplanowano w sali w formie wykładów i praktycznych warsztatów.
Zajęcia realizowane w 3 gr x 5 spotkań x 2 h, zajęcia realizowane w salach szkoleniowych, średnio 1 x w miesiącu.

DIET COACHING

DIET COACHING/PSYCHODIETETYKA Zajęcia o charakterze edukacyjnym, realizowane w sali szkoleniowej w formie wykładów i praktycznych warsztatów, mające na celu przekazanie wiedzy na temat zdrowych nawyków żywieniowych. Podczas zajęć będzie wykorzystywany analizator składu ciała. Pomiary 1 raz na początku i na końcu uczestnictwa w projekcie, co pozwoli monitorować postępy i rekomendować wprowadzanie zdrowego stylu życia.
Zajęcia realizowane w 3 gr x 5 spotkań x 2 h, średnio 1 x w miesiącu

EKOTERAPIA

EKOTERAPIA Zajęcia wzmacniające odporność psychiczną, łagodzące trudności emocjonalne obejmują nowoczesne formy terapii takie jak: ekopsychologia, lasoterapia, sylowoterapia, hortiterapia. Prowadzone w formie grupowego wsparcia w naturze np. w Ogrodzie Botanicznym.
Ekoterapia wywodzi się z eko psychologii, która zajmuje się badaniem naszych reakcji psychologicznych w kontakcie z przyrodą. Jest to forma leczenia w bezpośrednim kontakcie z naturą, jej koncepcja zakłada, że wszyscy ludzie są częścią przyrody i są z nią ściśle związani, ponieważ przez zdecydowaną większość ich historii i ewolucji, to środowisko naturalne kształtowało człowieka. Oddalenie od natury skutkuje pojawianiem się chorób fizycznych i negatywnie wpływa na psychikę. Jest to metoda psychologii ekologicznej, która obecnie rozwija się bardzo dynamicznie. Zajęcia prowadzone w ramach ekoterapii będą wzmacniać odporność psychiczną, łagodzić trudności emocjonalne, redukować lęki i stany depresyjne. 

Skip to content