FUNDACJA KURS W PRZYSZŁOŚĆ

HOLISTYCZNA ŚCIEŻKA ZDROWIA

WSPARCIE ZDROWIA FIZYCZNEGO I PSYCHICZNEGO

SLOW JOGGING

Japoński trucht witalny dla każdego
Czytaj więcej

SHINRIN-YOKU

Relaksacyjne kąpiele leśne w lubelskich lasach
Czytaj więcej

MINDFULNESS

Trening uważności i redukcji stresu
Czytaj więcej

DIET COACHING

Zajęcia z zakresu zdrowego sposobu odżywiania
Czytaj więcej

EKOTERAPIA

Warsztaty psychologiczne w Ogrodzie Botanicznym
Czytaj więcej

DLA KOGO?

Zapraszamy do udziału w holistycznym programie pracujących mieszkańców Lublina w wieku 35-65 lat.

Zapisz się!

CO NOWEGO U NAS?

To był wspaniały rok. Dziękujemy!

Rozpoczynając projekt „Holistyczna Ścieżka Zdrowia” wiedzieliśmy, że nasza podróż będzie niezwykłą przygodą, ale nie spodziewaliśmy się, jak bardzo ta podróż nas zmieni. Dziś, gdy zamykamy

Czytaj więcej

Wielki finał projektu!

Wielki finał!Zakończyliśmy właśnie realizację projektu Holistyczna Ścieżka Zdrowia wspieranego przez NIW i program Nowe FIO. Dziękuję najbardziej tym wszystkim którzy przeszli całą Ścieżkę do końca,

Czytaj więcej

Slow jogging

SLOW JOGGING to metoda biegania, a właściwie truchtania w bardzo wolnym tempie NIKO NIKO czyli z uśmiechem. Slow Jogging to zajęcia z zakresu umiarkowanej aktywności fizycznej, dostępne dla osób ze zróżnicowaną kondycją fizyczną, nadwagą, po kontuzjach, a nawet dla seniorów. Slow jogging to metoda biegania opracowana w Japonii przez prof. Hiroakiego Tanakę. Jak sugeruje nazwa, to bieganie, a właściwie truchtanie w bardzo wolnym tempie. Slow jogging może uprawiać każdy przeciętnie sprawny człowiek, niezależnie od wieku i kondycji. Jest efektywną techniką dla utrzymania organizmu w zdrowiu, ale i doskonałym uzupełnieniem dla innych aktywności. Slow jogging posiada wszystkie zalety biegania, ale pozbawiony jest jego wad. Biegając w stylu „slow” zapobiegamy wielu chorobom cywilizacyjnym, takim jak: otyłość, cukrzyca, choroby krążenia. Jednocześnie nie narażamy się na kontuzje, zakwasy, bóle mięśni i co najważniejsze – nie odczuwamy zmęczenia.
Zajęcia realizowane w 3 gr x 24 spotkania x 1 h, zajęcia realizowane w środowisku naturalnym, średnio 1 x w tygodniu.

SHINRIN-YOKU

SHRINRIN-YOKU (KĄPIELE LEŚNE) zajęcia w formie spacerów rozwojowych, relaksacyjnych, nakierowanych na praktyczne doświadczenie kontaktu z naturą, skoncentrowane m.in: na doświadczaniu i przeżywaniu emocji w kontakcie ja-natura, nawiązaniu lub pogłębieniu relacji z przyrodą i z samym sobą. W programie znajdą się takie elementy jak uważność tu i teraz, uziemienie, ćwiczenia relaksacyjno-oddechowe, techniki zanurzania się w las wszystkimi pięcioma zmysłami. Dodatkowym elementem tych zajęć będzie element integracji i organizacja czasu pozwalająca na wymianę doświadczeń wśród uczestników.

Zajęcia realizowane w 3 gr x 5 spotkań x 3 h, zajęcia realizowane w środowisku naturalnym, średnio 1 x w miesiącu.

MINDFULNESS

TECHNIKI RELAKSACYJNE MINDFULNESS to skuteczna i sprawdzona metoda redukcji stresu, zwiększenia uważności, akceptacji rzeczywistości, koncentracji uwagi i skuteczniejszego radzenia sobie z codziennymi problemami. Stosowana zarówno w psychologii jak i medycynie. Przykładowe tematy: MBSR, medytacje uważności, terapeutyczny oddech Buteyki, technika uwalniania emocji Howkinsa, trening autogenny Schulza, Trening progresywny Jacobson a, warsztat „zdrowy i spokojny sen”. Realizację zajęć zaplanowano w sali w formie wykładów i praktycznych warsztatów.
Zajęcia realizowane w 3 gr x 5 spotkań x 2 h, zajęcia realizowane w salach szkoleniowych, średnio 1 x w miesiącu.

DIET COACHING

DIET COACHING/PSYCHODIETETYKA Zajęcia o charakterze edukacyjnym, realizowane w sali szkoleniowej w formie wykładów i praktycznych warsztatów, mające na celu przekazanie wiedzy na temat zdrowych nawyków żywieniowych. Podczas zajęć będzie wykorzystywany analizator składu ciała. Pomiary 1 raz na początku i na końcu uczestnictwa w projekcie, co pozwoli monitorować postępy i rekomendować wprowadzanie zdrowego stylu życia.
Zajęcia realizowane w 3 gr x 5 spotkań x 2 h, średnio 1 x w miesiącu

EKOTERAPIA

EKOTERAPIA Zajęcia wzmacniające odporność psychiczną, łagodzące trudności emocjonalne obejmują nowoczesne formy terapii takie jak: ekopsychologia, lasoterapia, sylowoterapia, hortiterapia. Prowadzone w formie grupowego wsparcia w naturze np. w Ogrodzie Botanicznym.
Ekoterapia wywodzi się z eko psychologii, która zajmuje się badaniem naszych reakcji psychologicznych w kontakcie z przyrodą. Jest to forma leczenia w bezpośrednim kontakcie z naturą, jej koncepcja zakłada, że wszyscy ludzie są częścią przyrody i są z nią ściśle związani, ponieważ przez zdecydowaną większość ich historii i ewolucji, to środowisko naturalne kształtowało człowieka. Oddalenie od natury skutkuje pojawianiem się chorób fizycznych i negatywnie wpływa na psychikę. Jest to metoda psychologii ekologicznej, która obecnie rozwija się bardzo dynamicznie. Zajęcia prowadzone w ramach ekoterapii będą wzmacniać odporność psychiczną, łagodzić trudności emocjonalne, redukować lęki i stany depresyjne. 

Skip to content